Jim boulton 13 yıllık dijital reklam sektörü tecrübesi ile böyle bir projeyi ortaya koymuş. Bu fikrin asıl sebebi ise geleceğe dair görüleri. Jim boulton, artık insanların markalar adına kurulan sitelere gitmesi ve o sitelerde vakit geçirmesinin çılgınca olduğunu ve artık internet deneyimlerinin kişiye bağlı olduğunu söylüyor.
Bu konuda ben de ona hak veriyorum. Bilgisayar başına ilk oturduğumuz günlerde markaların veya ünlülerin kendi sitelerine girdiğimiz günleri çok iyi hatırlıyorum. Hatta biraz da nostalji olacak şöyle bir video sunabilirim sizlere;
İşte ünlülerin yahut markaların kendilerine internet sitesi kurduğu bu yılları gerçekten geride bıraktık. Hatta öyle ki bu reklamı yapan www.ixir.com adresi dahi şu an yayında değil ve dijital arkeolojinin eserleri arasında yerini almış durumda, ixir.com için de bir internet kazısı yapılabilir?
Şu an ünlülerin yahut birçok markanın internet sitesi yerine facebook'taki sayfalar ve daha çok twitterdaki hesaplar ile insanlara ulaşması durumu geride birçok terkedilmiş alan adı bırakıyor. Bu terkedilmiş alanlar tıpkı bir temporary autonomous zone yani geçici otonom bölgeler gibi. İnsanların bir amaç için bir dönem hepbirlikte bir arada toplandıkları ve daha sonra dağıldığı yerler.
Story Worldwide
Story Worldwide
Story Worldwide
Story Worldwide
Story Worldwide
Story Worldwide
Story Worldwide
Story Worldwide
Kisa vadede yazida oldugi gibi gorunse de uzun vadede toplumlarin yemek kulturlerinden eglence anlayislarina siyasi ekonomik olaylara degin her alanda doyurucu bilgi verecek bir alan. Ilerleyen surecte bir kac ozel universitede ders olarak okutulmaya baslanacaktir kanaatimdeyim..
YanıtlaSil